top of page
Forfatterens bildeKristian Fauske

Slik kan du redusere svinn og forenkle varelageret

Oppdatert: 6. feb.

I en bransje hvor hver krone teller, er evnen til å forstå hvordan ditt fremtidige salgen nødvendighet. Forestill deg at du vet hvor mye hvert produkt på menyen din kommer til å selge? Hvordan ville dette påvirke din drift? 

I denne artikkelen utforsker vi hvordan og hvorfor dette er essensielt for norske food & beverage aktører, hvordan prediksjonene lages, og hvordan Krunchs unike tilnærming til prediksjon gjør dem til et uvurderlig styringssystem for norsk food & beverage aktører.


Hvordan skaper gode produktprediksjoner verdi for deg?

Svinn i restaurantbransjen er et omfattende problem. Kjøper man inn for mye av en ingrediens må den på et tidspunkt kastes, og har man ikke nok, går man glipp av verdifull inntekt. Dette vet de aller fleste. Men verdien av presise produktprediksjoner går lengre enn som så. Et eksempel er markedsføring og prising. Hvis du ser tidlig at en rett på menyen trender negativt for en av dine lokasjoner kan du gjøre noe med det. Kanskje du trenger å kjøre en markedsføringskampanje med en rabatt på akkurat denne retten?


Kanskje den trenger å endres?


Hvis du ser at den gjør det bra på Vestlandet, men dårlig på Østlandet trenger du kanskje å prate med dine daglige ledere for å forstå hvorfor akkurat dette skjer. Mulighetene for å forstå hvorfor salget av dine retter på menyen endrer seg slik de gjør er en fantastisk mulighet til å ta kontroll og øke lønnsomheten



Hvordan lage gode produktprediksjoner?

Produktprediksjon er en kompleks prosess som involverer analyse av historiske data, markedsføringstrender, sesongvariasjoner, og til og med lokale hendelser. Ved å bruke avansert dataanalyse og maskinlæring, kan man finne mønstre og trender som ellers ville vært usynlige.


Grunnlaget for enhver god prediksjon er nøyaktige data. Dette innebærer detaljert sporing av tidligere salg, lagerbeholdninger, og kundeadferd. Jo mer presis informasjonen er, desto mer nøyaktige blir prediksjonene.

Men god data og gode prediksjoner er ikk


e alt. Det er avgjørende å fremstille denne innsikten på en visuell, intuitiv måte slik at alle involverte raskt kan forstå sammenhengene og dermed agere på dem.


Krunch - ledende innen produktprediksjon

Krunch har blitt en ledende leverandør av moderne styringssystemer for norsk food & beverage aktører gjennom å kombinere svært presise prediksjoner med brukerens egen erfaring og innsikt, og ved å tilgjengeliggjøre innsikten på en visuell og intuitiv måte. Dette gjør at norske food & beverage aktører kan øke sin lønnsomhet og forbedre sin drift betydelig.



Krunch har også forstått at brukerne ikke ønsker et “alt-i-ett” system som har alle funksjoner man trenger, men er middelmådig på alt. De fleste forstår at ingen aktører kan være i verdensklasse på alt. Derfor har Krunch fokusert på å bli best innen prediksjon av nøkkeldata, og heller lage gode integrasjoner mot de fleste styringssystemer innen bemanningsplanlegging, varelagerstyring m.m, slik at brukeren kan få tilgang til nøkkelinnsikt på de plattformene de selv bruker. For varelagerstyring betyr dette at du får produktprediksjonene sendt automatisk inn i varelagersystemet slik at du enkelt kan forstå om du trenger å kjøpe mer av en vare eller om du har for mye av den.


For mer informasjon om hvordan Krunch kan transformere din virksomhet med avanserte produktprediksjoner, besøk oss på www.krunch.no eller send oss en mail til kristian@krunch.no.


Kristian Fauske, CEO & Founder Krunch AS.


20 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page